Pass på, Skott kommer!

Livet som vanligt.
En kul grej är ju att det _ÄNTLIGEN_ börjar hända lite på arbetsfronten.
Nej, jag har inte hittat nått jobb.
Men! Jag har blivit lyckligt utvald till att få en egen personlig jobbcoach ifrån ett företag som heter Miroi.
Endast 6andra i hela vida jämtland har blivit "utvald" ifrån Arbetsförmedlingen för att få gå på detta pilotprogram som Miroi har startat.

Inte nog med det så är min handledare en otroligt trevlig prick, till skillnad från vissa pinnskaft på Ams.
Dessutom bor denna herre här uppe i Ede.
Han ringde upp för ett tag sedan och berättade att vi skulle ha ett litet möte,
vi 6 deltagare plus handledaren Lars Hjeltman, som han heter.
Detta möte hölls i hans timmarkojja "Tänkarhuset" här i Brunflo där han BJÖD på hemmagjord gulaschsoppa, (som förövrigt var den bästa jag smakat) och kaffe efter det.
Hur ofta händer nått sånt bara?

Denna Lars Hjeltman är dessutom en riktig "Naturmupp" som han kallar det själv.
Han har bland annat klättrat upp på kebnekaise ett x antal gånger.
Paddlat igenom Alaska, Vandrat på ett antal turer i svalbard, osv, osv.
Han har även haft ett finger med i diverse brancher. Till exempel har han gjort/serverat
Kunglig middag på hovet!

Efter detta möte vi hade så bokades en personlig träff då så att vi kunde börja fokusera
på jobb/utbildning/praktik för min del.
Detta hölls hemma hos han. Där han bjöd på kaffe.
Då han tyckte det var onödigt för mig att åka ända in till deras kontor inne i stan för
att träffas så erbjöd han att hålla det hemma hos honom istället.
Inte illa!

Träffade honom igår och vi gick igenom vad jag vill/bör satsa på.
Och han skulle ringa och försöka ordna praktikplats åt mig på frösö Zoo, då jag gillar att hålla på med djur.
Han skulle kolla upp div. distansutb jag kan hoppa på.

Dessutom erbjöd han mig en praktikplats på ett ställe han är med och håller igång i stensjö.
Vilket är en typ turiststugby med övernattningsstugor, bar, och diverse turistevenemang.
Det trodde han jag skulle passa bra på då jag trivs i naturen.
Där skulle jag ha tillgång till fint fiskevatten dom har, tillgång till övernattning. osv.
Låter helschysst!
Då han sitter i styrelsen där så kunde han _nästan_ garrantera mig, iaf en Praktik till att börja med.

Allt detta skulle han ha kollat upp tills nu på Onsdag, (3dagar!!).

Det är skillnad det från "uppdateringarna" från Arbetsförmedlingen som kommer med en MÅNADS mellanrum..
Som dessutom inte innehåller nått nytt eller användbart.
Så jag är måttligt glad att slippa Arbetsförmedligen!
Nu kanske det kan börja hända saker!

I övriga nyheter så har Patrik börjat glida in i Airsoft världen!
Vilket jag tycker är skitkul!
Han har köpt både bössa och pistol och hela fadderullan.
Vi har även hunnit vara ute och provspelat lite.

Nu har Vi i föreningen AS.J även "svart på vitt" tilllåtelse att hålla till i stenbrottet också.
Så nu har vi en officiellt spelplats vilket känns skitkul!

Tja.. Det var väl mest allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0