Etthundrasextio mil på tjugofem timmar

Igår kväll runt 20.00 kom jag hem igen.

Vi åkte mot Jönköping söndag eftermiddag klockan 16 ungefär.
Jag hade fått för mig att vi skulle åka på morgon jag men det va ju inte helt korrekt.

Vi gjorde ett depåstopp i svenstavik för att hälsa på Tommy. Riktigt rolig kille.
Satt där och surrade en timma ungefär sen for vi vidare.

En hel massa timmar senare och vi var framme i Mora. Stannade där på Donken och käkade och sträckte på benen en stund.
Sen dundrade vi vidare.


Ungefär kl. 03.00 så var vi så jävla trött så då svängde vi in bakom en statoil mack och sov till klockan 06.00. 
Vaknade upp klockan 06.00 med en hygglig värk i ryggen :P
Tog en kopp termoskaffe och käkade ett gäng mackor, tog en rök, sen var man fit for fight igen!

Jag tror klockan var runt halv 8 när vi äntligen kom fram till Jönköping varpå vi for direkt och kollade på bilen vi var där för att hämta.

Men gud så bra när den "jättefina" Bilen igentligen inte var så fin som utlovat utan den hade tamejfan inte en rak plåt på hela skrället.
Så då slutade det med att vi fick åka tomhänta ifrån jönköping 30min senare! SKIT BRA!

Så var det bara börja åka hemåt då.
Vi svängde in på Biltema och handlade upp lite pengar istället.

Sen på vägen hem så stannade vi och tittade på när dom slussar båtarna upp för Göta kanal. Riktigt sevärt faktiskt!
Sen åkte vi in på Akvarie teknik i Filipstad och kikade på alla miljoner fiskar dom har där.

Sen var det mest raka vägen hem förutom lite stopp på diverse
trevliga ställen där vi stannade och åt.

Kom hem på kvällen, en aning slutkörd. och kasta mig i duschen,
sen vart det raka vägen i säng.

Trots ett totalt misslyckat Bilköp så var det rätt schysst endå.

Kommentarer
Postat av: Josefine

VA?! Finns det NÅT sevärt i Filipstad?! Jag har alltid tyckt att det har varit som världens spökstad. =p

2009-07-28 @ 21:45:16
URL: http://stefanssonj.blogg.se/
Postat av: Peter Wiklund

hehe ja trot elller ej! :D Fast det var nog det enda oxå! Jävligt svart vare där nere förövrigt. trodde vi åkt till turkiet lr nått

2009-07-29 @ 00:22:42
Postat av: Simone

Haha, ni fick en liten "semester" då iaf :)

2009-08-03 @ 17:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0