Sagan om soffan

Ja, i vilken ände ska man börja...

Jag kommer hem efter en förmiddag på skolan.
Jennie och Patrik ville bli av med deras gamla soffa så jag sade att jag skulle ta den.

Dom ville dock att jag skulle hämta den idag annars åkte den ut.
Okej tänkte jag. Det fixar vi!

Simsim ringde och ville följa med till tandsbyn så hon fick vara min assisterande soffbärare.
Så hon kommer hem till mig och iväg åker vi.

Första stegen var att få tag på en släpvagn på kort varsel.
Morfadern min har en så vi provade lyckan däruppe.
Men ack! Denna var full med massa skrot så den gick inte låna!
Nehe..

Simsim tipsar om att OK har billig uthyrning på släpvagn.
Så vi sätter kurs mot OK och hyr en släpvagn för 90 riksdaler.

Suveränt tänker jag och backar upp bilen mot hyrsläpet och går ut för att låsa upp och haka fast.
Då ser jag det...

- Denna bil har ingen dragkrok.....

"Satans helvetes jävlar, säger jag och blir lite smått irriterad.
Det är bara lämna släpet och åka runt och försöka hitta en bil med krok.
Så det blir tillbaka till Villavägen och låna Morfars bil. Lämnar den andra bilen där.
Åker ner till OK igen...

Backar upp bilen, går ut för att haka på släpvagnen....

- Jag glömde kabeln till släpvagnen i den andra bilen...

"SATANS HELVETES J*VLA ¤"%&%/#&¤#"

Bara åka tillbaka IGEN. Hämtar kabeln och även spännband.
Åker tillbaka till OK för tredje gången och backar upp bilen och hakar på släpvagnen.

Äntligen!
Vi åker till Tandsbyn och hämtar soffan och kommer tillbaka till brunflo. 
Svänger in här på parkeringen och bär in soffan och ska åka tillbaka med släpet.
Då har vi såklart glömt lämna soffkuddarna så dom får följa med...

Tillbaka till OK och lämnar släpet och upp på Villavägen ännu en gång för att lämna bilen.
Vi gör bilbytet och sätter oss för att bege oss till staden äntligen då vi redan börjat bli sena till mattias fotoutställning.

Så hinner vi komma just precis tillbaka till den där jävla OK macken när jag drar en liten skämtsam kommentar;
"Ja vi har inte glömt nått mer nudå?"

Simone börjar skratta....

"Jag glömde mattias kläder i den andra bilen!"

....

- SATANS HELVETES J*VLA FANS!!!!!!%/¤%/"%&"

Bara att vända om...IGEN!
Tillbaka till villavägen....IGEN!
Hämtar kläderna och sen jävlar kom vi iväg, 15 minuter sena. 

Skrattandes, svärandes och en smula less...


Sagan om Soffan.

Kommentarer
Postat av: Simone

HAHA ! Men Pytte, vi hade ju kul iaf :D

2009-12-11 @ 11:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0